Není nutné hledat jméno Boha, které bychom měli opěvovat, nebo si vymýšlet vlastní. Śāstra doporučuje určitá jména, jako například Hare Kṛṣṇa mantru:

 

(Svāyambhuva Manu v transu řekl): Celý vesmírný projev je tělem Nejvyšší Osobnosti Božství, Absolutní Pravdy, jež má milióny jmen a neomezeně mnoho energií. …

Pánovy činnosti jsou mnohé a podle nich má Pán mnoho jmen. Zjevil se jako syn matky Yaśody a také jako syn matky Devakī, a proto se jmenuje Devakī-nandana a Yaśodā-nandana. Parāsya śaktir vividhaiva śrūyate – má mnoho různých energií, a jedná proto mnoha různými způsoby. Přesto má však konkrétní jméno. Śāstry doporučují, která jména bychom měli zpívat, jako například Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare. Nemusíme žádné jméno hledat nebo vymýšlet. Při zpívání Pánova svatého jména musíme naopak následovat svaté osoby a śāstry.

                                                                               Śrīmad-Bhāgavatam 8.1.13

 

Měli bychom zpívat mahā-mantru a nevymýšlet si nové druhy zpívání svatého jména:

 

Kīrtanād eva kṛṣṇasya mukta-saṅgaḥ paraṁ vrajet – prostým zpíváním svatého jména Kṛṣṇy dosáhne živá bytost osvobození a vrátí se zpátky domů, k Bohu. Proto musí přijmout zpívání svatého jména jako hlavní prostředek pokroku v duchovním životě, přestože je schopna následovat i jiné procesy oddané služby. Yajñaiḥ saṅkīrtana-prāyair yajanti hi sumedhasaḥ – ti, kdo jsou vysoce inteligentní, by měli takto zpívat svatá jména Pána. Nikdo by si však neměl vymýšlet jiné způsoby zpívání svatého jména. Je třeba se držet zpívání svatého jména, jak je doporučeno v písmech: Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare / Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare.

Śrīmad-Bhāgavatam 7.5.23-24

 

Nikdo by si neměl vymýšlet svou vlastní mahā-mantru:

 

Mnoho bezohledných oddaných zneužívá Śrī Caitanyu Mahāprabhua a vymýšlí si svoje vlastní mahā-mantry. Někdy pronášejí bhaja nitāi gaura rādhe śyāma hare kṛṣṇa hare rāma či śrī-kṛṣṇa-caitanya prabhu-nityānanda hare kṛṣṇa hare rāma śrī-rādhe-govinda. Správně bychom ale měli pronášet jména všech členů Pañca-tattvy (śrī-kṛṣṇa-caitanya prabhu-nityānanda śrī-advaita gadādhara śrīvāsādi-gaura-bhakta-vṛnda) a potom šestnáct slov Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare / Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare. Tito méně inteligentní a bezohlední lidé však v celém procesu vytvářejí zmatky. Ovšem, jsou to také oddaní, a proto mohou takto vyjádřit svoje pocity, ale správný způsob, jak jej předepisují čistí oddaní Śrī Caitanyi Mahāprabhua, je nejprve pronášet celou Pañca-tattva mantru a potom mahā-mantru: Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare / Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare.

                                                                  Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 7.4

 

Vymyšlené způsoby zpívání svatého jména nám nepomohou pokročit v oddané službě:

 

Takto jsem vysvětlil pravdu o Pañca-tattvě. Každý, kdo toto vysvětlení slyší, obohatí své poznání o Śrī Caitanyovi Mahāprabhuovi. Když zpíváme Pañca-tattva mahā-mantru, musíme zpívat jména Śrī Caitanyi, Nityānandy, Advaity, Gadādhara a Śrīvāse i s jejich mnoha oddanými. To je správný postup.

Pañca-tattva je velmi důležitým faktorem v poznání Śrī Caitanyi Mahāprabhua. Existují sahajiyové, kteří neznají důležitost Pañca-tattvy, ale vymýšlejí své vlastní slogany, jako třeba bhaja nitāi gaura, rādhe śyāma, japa hare kṛṣṇa hare rāma nebo śrī-kṛṣṇa-caitanya prabhu-nityānanda hare kṛṣṇa hare rāma śrī-rādhe govinda. Tyto popěvky možná zní velmi poeticky, pokročit v oddané službě nám však nepomohou. Obsahují mnoho nesrovnalostí, které tady teď není třeba rozebírat. Když zpíváme jména Pañca-tattvy, měli bychom skládat úplné poklony: śrī-kṛṣṇa-caitanya prabhu-nityānanda śrī-advaita gadādhara śrīvāsādi-gaura-bhakta-vṛnda. Tak budeme požehnáni schopností zpívat Hare Kṛṣṇa mahā-mantru bez přestupků. Když zpíváme Hare Kṛṣṇa mahā-mantru, měli bychom ji také zpívat celou: Hare Kṛṣṇa, Hare Kṛṣṇa, Kṛṣṇa Kṛṣṇa, Hare Hare / Hare Rāma, Hare Rāma, Rāma Rāma, Hare Hare. Nikdo by neměl z hlouposti přijímat slogany vymyšlené lidmi, kteří si představují, že jsou oddaní. Ten, kdo chce ze zpívání získat prospěch, musí přísně následovat příklad velkých ācāryů. Mahābhārata to potvrzuje: mahā-jano yena gataḥ sa panthāḥ (Cc., Madhya 17.186)  – „Cesta skutečného pokroku je ta, kterou kráčejí velcí ācāryové a autority.“

                                                     Śrī Caitanya-caritāmṛta, Ādi-līlā 7.168-169